fot. Jon S / CC BY 2.0
Ekstraklasa S.A. zrobiła kolejny krok w kształtowaniu krajowych rozgrywek piłkarskich, jako produktu medialnego. Wraz ze startem meczów w 2017 r. opublikowany został pierwszy numer miesięcznika Ekstraklasa S.A. pt. "ESA PRESSing". 

Debiutancki numer skierowanego do kibiców miesięcznika można pobrać bezpłatnie ze strony internetowej Ekstraklasy. Cel stworzenia czasopisma wyjaśnia we wstępniaku prezes Zarządu Ekstraklasy S.A. Dariusz Marzec. Dowiadujemy się więc, że:
Chcieliśmy w ten sposób jeszcze szerzej uchylić kurtynę dla wszystkich kibiców zainteresowanych pracą Ekstraklasy oraz wydarzeniami w lidze. Stąd właśnie zrodził się pomysł na stworzenie miesięcznika, dostępnego w internecie w formie magazynu.
I sam magazyn faktycznie zawiera informacje o kuchni Ekstraklasy, które niezbyt często trafiają do innych mediów. Przykładem jest chociażby artykuł dotyczący formalnej strony przeprowadzania transferów pt. "Okienko od środka". Dla części kibiców będzie to okazja do zdobycia wiedzy, że transfer nie jest przeprowadzony wówczas, gdy informują o nim media, ale dopiero w momencie dopięcia wszelkich formalności.

Pomysł stworzenia magazynu, który ukazuje krajowe rozgrywki z niezbyt często podejmowanej strony, może okazać się strzałem w dziesiątkę. Ekstraklasa jest coraz lepszym produktem medialnym i staje się coraz bardziej popularna. Jest coraz większe zapotrzebowanie na informacje jej dotyczące. Z dostępem do zakulisowych materiałów twórcy "ESA PRESSing" nie powinni mieć problemów. Wszak sami są elementem Ekstraklasy. 

Jednocześnie pojawienie się tego miesięcznika, to dobra okazja do edukowania kibiców. Przywołany już artykuł o transferach, pokazuje jak wiele dzieje się w ich sprawie, a z czego często fani nie zdają sobie sprawy. Podobnie ma się sprawa z okładkowym wywiadem z przewodniczącym Komisji Ligi Zbigniewem Mrowcem. Organ ten ma duży wpływ na funkcjonowanie rozgrywek, ale jego praca pozostaje dla kibiców nieco niejasna. O ile wszyscy znają decyzji Komisji Ligi, to trudno trafić na informacje o podstawach jej pracy. Media zazwyczaj prześlizgują się po takich tematach. Miesięcznik Ekstraklasy ma okazję je pogłębić.

Dystrybucja magazynu w formie elektronicznej zdecydowanie obniża koszty związane z produkcją "ESA PRESSing". Wygląda też, że sam projekt spotkał się ze sporym zainteresowaniem. W rozmowie z serwisem press.pl potwierdza to Karolina Hytrek-Prosiecka, dyrektor ds. komunikacji w Ekstraklasie:
Na początek planowaliśmy wyłącznie formułę online, ale nie wykluczamy, że w przyszłości miesięcznik może pojawić się w wersji papierowej. Już po pierwszych 24 godzinach widzimy, że jest ogromne zainteresowanie
Pierwszy numer miesięcznika Ekstraklasy nie ustrzegł się jednak błędów. Przede wszystkim kuleje strona graficzna. 15-stronicowy magazyn jest pod tym względem toporny i niezbyt nowoczesny. Dziwi to tym bardziej, że wcześniejsze publikacje Ekstraklasy - np. przygotowany wspólnie z E&Y raport "Ekstraklasa Piłkarskiego Biznesu" - były dobrze dopracowane pod tym względem.  

Zaskakuje także fakt, że treści do pierwszego numeru przygotował jeden dziennikarz. Wojciech Bajak ze swojej pracy wywiązał się dobrze, ale trzeba mieć nadzieję, że kolejne numery "ESA PRESSing" będą w większym zakresie pracą zespołową.

Zdjęcie we wpisie: fot. Jon S / CC BY 2.0



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment