Grzegorz Krychowiak - fot. materiały organizatoraNa ponad 571 mln złotych oszacowana została wartość publikacji, które w ostatnim roku (marzec 2015 r. - luty 2016 r.) ukazały się w internecie na temat reprezentantów Polski w piłce nożnej. Bezkonkurencyjny okazał się Robert Lewandowski. Wartość publikacji o napastniku oszacowano na ponad 105 mln zł.

Jak wynika z danych  przygotowanych przez Pentagon Research i Arskom Groupw ostatnich 12 miesiącach informacje o piłkarskich reprezentantach Polski pojawiły się w ponad 133 tys. publikacji. Dotyczyły one 23 piłkarzy. Szczegółowe informacje można znaleźć w tabeli poniżej.

Zawodnicy reprezentacji - publikacje w Internecie (marzec 2015 - luty 2016) - źródło: Pentagon Research
Zawodnicy reprezentacji - publikacje w Internecie (marzec 2015 - luty 2016) - źródło: Pentagon Research
Przywołane wyniki to dobre potwierdzenie jak sportowy sukces reprezentacji Polski przekłada się na finanse. Zauważyć jednak trzeba, że w przypadku piłkarzy z czołówki rankingu, ich obecność w mediach nie była związana tylko z grą w reprezentacji. Robert Lewandowski, Grzegorz Krychowiak i Arkadiusz Milik to zawodnicy, którzy kluczowe role odgrywają także w swoich klubach. A to kolejny powód do pisania o nich.

Reprezentacja Polski staje się coraz poważniejszym produktem wokół, którego budowana jest pozytywna atmosfera - budują ją przede wszystkim wyniki - oraz zaufanie fanów. To rzutuje także na obraz Polskiego Związku Piłki Nożnej, który coraz rzadziej postrzegany jest jako środowisko "leśnych dziadków". Mecz Polska - Niemcy z 2014 r. wygenerował ekspozycję marek na poziomie 27 mln zł. Reprezentanci pojawili się w publikacjach wartych ponad 571 mln zł. To potwierdzenie, że reprezentacja Polski w piłce nożnej przyciąga coraz większe pieniądze. Te mogą gwałtownie wzrosnąć, jeśli biało-czerwoni będą wygrywali na najbliższych Mistrzostwach Europy.

Zdjęcie we wpisie: materiały organizatora

Metodologia badania
Monitoring Internetu odbywa się w oparciu o własny panel stron, który obejmuje serwisy ogólnopolskie, regionalne oraz strony sportowe. Oprócz największych serwisów z wiadomościami sportowymi monitorujemy strony lig, klubów, związków jak również kibiców sportowych. Szukamy newsów, galerii oraz materiałów video, wśród których możemy następnie wyszukiwać zdefiniowane hasła. Są to zazwyczaj nazwiska zawodników, nazwy klubów i wydarzenia sportowe.

Badając wartość sponsoringu sportowego znalezione newsy monitorujemy pod kątem występowania logotypów sponsorów, które pojawiają się w materiałach graficznych. Dodatkowo przy monitoringu tytularnym uwzględniamy wystąpienia nazwy sponsora w tekście. Wyceny znalezionych materiałów dokonujemy na podstawie popularności stron internetowych, tematyki serwisów oraz parametrów samych artykułów, takich jak typ (news, materiał video, galeria) czy jego objętość. W przedstawionym badaniu uwzględniono wszystkie wzmianki tekstowe zawierające imię i nazwisko zawodnika.

Wewnątrz galerii i materiałów video zanotowano tekst zawierający imię i nazwisko danego zawodnika. Uwzględniona wartość dotyczy całego artykułu (materiału) niezależnie od tego w jakim stopniu dotyczył on szukanego reprezentanta. Liczba wystąpień nazwiska w tekście, ani ich miejsce nie miały wpływu na wycenę. Zawartość materiałów video nie była monitorowana.



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment