Piłka nożna ważniejsza niż życie rodzinne i seks

fot. Benjamin Horn CC BY-SA 2.0
"Szkoła, praca, dziewczyna, rodzina, wszystko to nie obchodzi dziś mnie, kiedy gra ukochana drużyna, której dawno oddałem serce swe." Tak śpiewają kibice Legii Warszawa. Najnowsze badania naukowców pokazują, że wcale nie są to puste słowa. Z Nissan Excitement Index wynika, że dla 56% Brytyjczyków oglądanie meczu piłki nożnej to ważniejsze przeżycie niż seks, spędzenie czasu z rodziną oraz partnerem.

Dalsze wyniki są równie ciekawe. Oczywiście, jeżeli wiedzę o kibicach czerpiecie tylko z mediów. Okazuje się, że dla 30% badanych w Wielkiej Brytanii uznało, że kibicowanie swojemu klubowi jest jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy w ich życiu. Na pracę wskazało 16% respondentów. Wniosek jest dość oczywisty - dwa razy większa grupa uważa, że bycie kibicem jest bardziej ekscytujące niż praca.

Po raz kolejny okazuje się, że bycie kibicem jest poważnym zagrożeniem dla życia rodzinnego i pracy zawodowej. Zwracałem na to uwagę kilka lat temu, gdy moje badania wskazywały, z jakich powodów można zaniechać bycia kibicem. Okazało się wówczas, że kibicowanie to bardzo absorbujący i mocno angażujący rodzaj aktywności. Potwierdzają to wyniki z Nissan Excitement Index.

Sam pomysł na Nissan Excitement Index to kolejny dobry przykład, jak nauka może pomagać w zrozumieniu społecznego aspektu dzisiejszego sportu. Poza - widocznym już w samej nazwie indeksu - jego komercyjnym charakterem, zwrócić trzeba uwagę, że stoją za nim naukowcy z angielskiego Loughborough University.

Cieszy mnie fakt, że to kolejny przykład zobaczenia w sporcie nie tylko tępej rozrywki, dla mało inteligentnych odbiorców. Dostrzeżenia w niej społecznej głębi. Potwierdza to także opisywana przeze mnie akcja "Ekstraklasa łączy miasta" oraz magazyn "Kopalnia. Sztuka futbolu".

Więcej informacji o Nissan Excitement Index możecie znaleźć na stronach internetowych Nissana.

Zdjęcie we wpisie: fot. Benjamin Horn CC BY-SA 2.0


Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment