fot. GotCredit CC BY 2.0
Blogosfera rośnie w siłę. Sportowy i zdrowy tryb życia ma coraz więcej zwolenników. Nic tylko zakładać blog o tematyce sportowej, zarabiać miliony i prowadzić beztroski tryb życia. Tylko jak pogodzić to z faktem, że do czytania blogów sportowych przyznaje się odsetek Polaków, który można uznać za błąd statystyczny.

Raport opublikowany przez Polskie Stowarzyszenie Blogerów i Vlogerów pt. B(V)log Power, udowadnia, że blogosfera w Polsce to już potężny gracz w internecie. Jak czytamy w raporcie:
Zasięg blogosfery to już prawie 11 mln internautów, a regularnie treści na blogach  i vlogach konsumuje 8,5 mln internautów.
56% internautów deklaruje, że styka się z treściami zamieszczanymi na blogach lub vlogach i aż 45% internautów czyta lub ogląda je regularnie.
W tym miejscu warto sięgnąć do danych dotyczących sportowych serwisów internetowych w Polsce, które podawałem w sierpniu 2014 r. Pisałem wówczas, że:
(...) sportowe strony internetowe odwiedziła blisko połowa polskich internautów, czyli 11 mln osób. Liczebność grupy jest imponująca i utrzymuje się na porównywalnym poziomie od kilku lat.
Bazując na przywołanych powyżej danych, bez większych problemów możemy dojść do wniosku, że sportowe blogi powinny cieszyć się dużą popularnością wśród internautów w Polsce. Jednak dane z raportu PSBV wynika, że wcale tak nie jest. Co więcej - blogi sportowe są najmniej popularną kategorią tematyczną. Do czytania ich przyznaje się 1 % respondentów. Większą liczbą wskazań mogą pochwalić się nawet blogi prowadzone przez instytucje.

Czytane kategorie blogów

Zamieszczone powyżej i poniżej wykresy pokazują, że zarówno w kategorii blogów, jak i vlogów tematyka sportowa zajmuje ostatnie miejsce. Nawet, gdy wyniki podzielono ze względu na płeć respondentów, okazało się, że blogi sportowe czyta zaledwie 1% mężczyzn. Jak więc wyjaśnić fakt, że popularnością wśród Polaków cieszy się sport, cieszą się blogi, ale nie cieszą się nią sportowe blogi?

Usiłując rozwiązać tę zagadkę, autorzy raportu stwierdzili:
Prawdopodobnie część sympatyków zaznaczyła kategorię moje codzienne życie/osobiste - ona jest często utożsamiana z ogólnym trybem życia, zdrowym stylem życia na co dzień.
Ciekawych informacji dostarcza także odpowiedź respondentów na pytanie Czy kojarzysz pozytywną inicjatywę zainicjowaną bądź opisaną na jakimś blogu / vlogu? Jeśli tak, wpisz, co to za inicjatywa. Wśród najczęściej udzielanych odpowiedzi znajduje się bowiem wyzwanie sportowe. To znak, że sport jest jednak ważny dla odbiorców.

Z tematyką sportową w blogo i vlogosferze wcale nie musi być więc tak źle. Widoczne jest jednak, że odbiorców trzeba zainteresować sportem i informacje o nim przekazywać inaczej niż robią to wiodące media. Inaczej, czyli w sposób, który zainteresuje odbiorcę. Może pokaże sportowe podróże (Kartofliska)? Może da rozrywkę (FutboloveTV)? A może pokaże naukową stronę sportu? Bo niesztampowe blogi i vlogi sportowe znajdą swoich zwolenników.

Zdjęcie we wpisie: fot. GotCredit CC BY 2.0



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment