Stadion Lecha Poznań - fot. 2e14 CC BY-SA 2.0
Pucharowa konfrontacja Legii Warszawa z Ajaxem Amsterdam pokazała, jak wiele polskiej piłce klubowej brakuje do choćby średniego europejskiego poziomu. Dzieląca i rządząca w krajowych rozgrywkach drużyna, nie miała zbyt wielkich szans w starciu z niezbyt mocną drużyną z Holandii. Jest to tym bardziej niepokojące, gdy weźmie się pod uwagę, że warszawski klub zdecydowanie odskoczył reszcie polskich klubów.

W 2014 r. w niemal wszystkich rankingach dotyczących Ekstraklasy Legia dominowała nad rywalami. Tak było w finansowym rankingu Deloitte, raporcie E&Y oraz rankingu oglądalności meczów Ekstraklasy w telewizji. Kolejną cegiełkę do supremacji "wojskowych" dokłada informacja PRESS-SERVICE Monitoring Mediów o najbardziej medialnych piłkarskich klubach w Polsce. Szczegółowe dane można znaleźć na wykresie poniżej.

Przewagę Legii autorzy raportu wyjaśniają w następujący sposób:
Legia Warszawa swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim dobrym występom w europejskich pucharach. Mecze Legii w Lidze Europy wzbudzały spore zainteresowanie dziennikarzy, nie tylko tych stricte sportowych. To z kolei w rocznym podsumowaniu pozwoliło stołecznej drużynie na zbudowanie zauważalnej przewagi nad Lechem Poznań.
Po raz kolejny okazuje się, że kluczem do sukcesu jest dobra gra w europejskich pucharach. Bazując na tym, przewagę nad rywalami zdobywa Legii. Przewagę zarówno w mediach, jak i w wysokości klubowych budżetów. Więcej na ten temat napisałem analizując wysokość zarobków, które czekają na polskie kluby w europejskich rozrywkach. Bez dobrej gry w Europie polski klub na zdominowanie krajowych rozgrywek nie będzie miał szansy.

Poniżej w ramach ciekawostki dane dotyczące najpopularniejszych medialnie klubów w 1. lidze. Widać, że piłkarskie życie poza Ekstraklasą do łatwych nie należy.


Zdjęcie we wpisie: fot. 2e14 CC BY-SA 2.0



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment