Polsat Sport był najpopularniejszym kanałem sportowym w Polsce w 2014 r. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w poprzednim roku sportowy kanał Polsatu miał oglądalność na poziomie 0,53%. Nie jest do powodem do zadowolenia, bo jeszcze rok wcześniej oglądalność utrzymywała się na poziomie 0,77%.

Spadek zanotował także drugi pod względem popularności kanał sportowy, czyli Eurosport. W 2013 r. stacja przyciągnęła przed ekrany widownię na poziomie 0,69%. W 2014 r. było to już 0,48%. Szczegółowe dane z 2014 r. znajdują się na wykresie poniżej.

Oglądalność sportowych kanałów trudno nazwać imponującą. Tym bardziej, gdy weźmie się pod uwagę, że przewodzące stawce kanałów tematycznych TVN24 oraz TVP Info mają oglądalność na poziomie blisko 3%. Oczywiste jest, że kanały ogólnoinformacyjne cieszą się większą popularnością niż sport. Można także zrozumieć, że duża część kanałów sportowych dostępna jest za dodatkową opłatą. Skutkuje to więc niższym poziomem oglądalności. Rekompensowana jest ona przez opłaty ze strony widzów.

Symptomatyczne jest jednak, że jedyny dostępny w ofercie naziemnej telewizji sportowej kanał Polsat Sport News może pochwalić się oglądalnością na poziomie 0,35%. Nadawane w ten sam sposób inne kanały, oglądalność mają wyższą. Kanał filmowy Stopklatka (0,60%), muzyczne Eska TV (0,62%) i Polo TV (0,76%) oraz społeczno-interwencyjny TTV (1,30%) pokazują, że w telewizji naziemnej także można przyciągać więcej widzów.

Nie są to pierwsze niepokojące sygnały dla Polsat Sport News. W lipcu przywoływałem wyniki badania w ramach "Projekt Cyfrowizja". Polsat Sport uznany został w nim za jeden z najmniej atrakcyjnych kanałów odstępnych naziemnie. W czym tkwi więc problem sportu w naziemnej telewizji cyfrowej? 

Pół roku temu napisałem następujące słowa:
Widzowie naziemnej telewizji sportowej mogą oglądać tylko jeden kanał sportowy. Jest nim Polsat Sport News. Nie jest to jednak kanał najwyższych lotów. Trafić na nim na relację na żywo jest niemal niemożliwe. Wszystko dlatego, że Polsat Sport News jest anteną, na której transmitowane są głównie powtórki imprez sportowych z innych sportowych kanałów Polsatu. Widzowie dostają więc towar lekko przeterminowany.
Wyniki oglądalności w 2014 r. potwierdzają słuszność moich spostrzeżeń. Widzowie nie oglądają Polsat Sport News, bo nie znajdują w nim atrakcyjnej oferty programowej.

Źródło: [1], [2]

Zdjęcie we wpisie: Pewne prawa zastrzeżone dla espensorvik



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment