Some rights reserved by espensorvik
W polskim społeczeństwie funkcjonuje duża grupa obywateli w wieku produkcyjnym, którzy nie interesują się sportem. Kolejny argument na potwierdzenie tej tezy dostarcza raport pt. Badanie widzów audycji sportowych, który przygotował Instytut Badań Opinii Homo Homini.

Na fakt istnienia "dziury" w zainteresowaniu sportem, wskazywałem już przy analizie wyników badania CBOS. Zwracałem wówczas uwagę, że:
(...) w przypadku mężczyzn funkcjonują dwie grupy wiekowe (od 25. do 34. roku życia oraz od 35. do 44. roku życia), których przedstawiciele przejawiają zdecydowanie mniejsze zainteresowanie piłką nożną niż młodsza i starsze grupy wiekowe.
Wyniki te potwierdza wspomniane badanie Homo Homini. Z 13. slajdu zamieszczonej poniżej prezentacji możemy się dowiedzieć, że osoby w wieku od 35. do 54. roku życia zdecydowanie rzadziej sięgają do transmisji z wydarzeń sportowych. Co prawda grupy wiekowe nie pokrywają się dokładnie z grupami w badaniu CBOS, ale wyraźnie widoczna jest tendencja dla osób w średnim wieku.


Ten sam slajd dostarcza także informacji, które mogą skutkować niespokojnymi spojrzeniami w przyszłość. Okazuje się, że ledwie co dziesiąta osoba badana w wieku 18-24 lata oglądają transmisje z wydarzeń sportowych. Jest to o tyle niepokojące, że grupa ta będzie miała za kilka lat znaczący wpływ na kształtowanie rynku. Będzie bowiem dysponowała większą nic obecnie siłą nabywczą.

Niepokój ten może być jednak łagodzony przez informację, że oglądanie transmisji sportowych jest dość popularne wśród osób powyżej 55. roku życia. A że żyjemy coraz dłużej, osoby te jeszcze przez wiele lat powinny być wiernymi odbiorcami telewizyjnych transmisji.

Badanie HH dostarcza jeszcze wielu innych interesujących wyników. Warto się z nimi zapoznać, choćby poprzez powyższą prezentacje. Szkoda tylko, że badanie koncentruje się tylko na telewizji i pomija kwestię transmisji w internecie.

Zdjęcie we wpisie: Some rights reserved by espensorvik



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment