Źródło - http://unsplash.com/
Wielkie imprezy sportowe to czas intensywnej pracy dla dziennikarzy sportowych. A jako, że media zdominowane są przez internet, to okres ostatnich mistrzostw świata w piłce nożnej był gorącym czasem dla portali sportowych. Potwierdzają to wyniki badań zasięgu witryn sportowych Megapanel PBI/Gemius w maju i czerwcu 2014 r. Rekordzista zanotował wzrost zasięgu o blisko 450%.

Tak imponującym wynikiem może pochwalić się Grupa TVP - tvp.pl - Sport. Właśnie Telewizja Polska jest największym beneficjentem wzrostu zainteresowania związanego z brazylijskimi mistrzostwami świata. Jeszcze w maju witryny TVP miały niespełna 400 tys. użytkowników, nieco ponad 4 mln odsłon oraz 1,7% zasięgu. W czerwcu liczba użytkowników wzrosła do ponad 2 mln, liczba odsłon do 26,5 mln a zasięg do ponad 9%. 

Telewizja Polska może pochwalić się tak imponującymi wzrostami z prostej przyczyny. Była bowiem stacją telewizyjną, która miała prawa do transmisji meczów z mundialu w Polsce. Spotkania były także nadawane na żywo w serwisach internetowych TVP. Ich czytelnicy mieli zapewniony dostęp do skrótów meczów oraz transmisji na żywo ze stadionów sprzed rozpoczęcia meczów oraz po ich zakończeniu.

Poniżej szczegółowe zestawienie pierwszej piątki sportowych witryn internetowych według zasięgu za maj i czerwiec 2014 r. W celu zobaczenia tabelki w pełnym rozmiarze - kliknij w poniższą tabelkę.

Ranking sportowych witryn internetowych wg zasięgu miesięcznego (maj-czerwiec 2014 r.) - źródło - Megapanel PBI/Gemius
Ranking sportowych witryn internetowych wg zasięgu miesięcznego (maj-czerwiec 2014 r.) - źródło - Megapanel PBI/Gemius
Ale nie tylko Telewizja Polska ma po mistrzostwach świata powody do zadowolenia. Największe polskie serwisy internetowe zanotowało bowiem kilkunasto a nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty liczby użytkowników, odsłon oraz zasięgu. (Przy Grupie Wirtualna Polska warto pamiętać, że od czerwca przejęła ona serwis SportoweFakty.pl.)

Porównanie danych Megapanel PBI/Gemius z maja i czerwca jest kolejnym potwierdzeniem, że Polacy interesują się sportem. Duża grupa z nich swoje zainteresowanie ogranicza jednak tylko do największych wydarzeń ze świata sportu. Wówczas wzrasta potrzeba dostępu do informacji z nimi związanymi. Wzrost zainteresowania przekłada się na większą liczbę czytelników, ale także widzów i słuchaczy.

Widoczne jest więc, że zainteresowanie sportem jest związane z poziomem, który reprezentują sportowcy. Na mistrzostwach świata - przynajmniej w teorii - poziom zmagań jest wysoki. Podobna prawidłowość widoczna jest także w odniesieniu do samych sportowców. Jeżeli osiągają oni sukcesy, szybko znajdują się w centrum zainteresowania kibiców (pamiętacie małyszomanię?). Bez sukcesów - zainteresowania nie ma. A to kolejna odpowiedź na pytanie z niedawnego wpisu o anonimowych piłkarzach z polskiej Ekstraklasy piłkarskiej.

Osoby zainteresowane odsyłam do szczegółowego zestawienia witryn według zasięgu miesięcznego z maja  i czerwca 2014 r.

Zdjęcie we wpisie - unsplash.com



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment