Profil Adidasa na Instagramie
Choć w Polsce z serwisu Instagram korzysta już 2 miliony Polaków (za Megapanel PBI/Gemius), to w rodzimym sporcie niezbyt popularne jest wykorzystywanie tego kanału do komunikowania się z odbiorcami. Pojawiają się jednak pierwsze symptomy wskazujące, że może ulec to zmianie.

W drugiej połowie sierpnia serwis Nowy Marketing opublikował ranking #Instasport. Polskie marki sportowe na Instagramie. Top 5. W rankingu uwzględnione zostały następujące marki:
1. 4F 

Potencjał serwisu społecznościowego, który oparty jest na zdjęciach oraz krótkich filmach, dostrzegł także Adidas. Nowa marka butów piłkarskich Predator Instinct promowana jest w Polsce właśnie za pośrednictwem Instagramu. Do promocji zaangażowani zostali m.in. redaktor naczelny "Przeglądu Sportowego" Michał Pol oraz piłkarz włoskiego klubu Fiorentina Rafał Wolski.
Konkurs polega na polubieniu przez użytkowników zdjęć, które utworzą hasło dnia. Nagrodą są oczywiście promowane buty.

Jeżeli zasięg Instagram w Polsce nadal będzie rósł - a na razie nic nie wskazuje, żeby rynek został już nasycony - to coraz częściej serwis ten będzie polem akcji promocyjnych i reklamowych. Warto się więc zainteresować tym kanałem dotarcia do odbiorców. Póki co jest on jeszcze całkiem nowatorski, jak na nasze warunki. Pionierzy będą mieli więc dużą szansę na zdominowanie go i wyrobienie sobie mocnej pozycji. Dotyczy to zarówno marek sportowych jak i samych sportowców.



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment