Robert Lewandowski jest najcenniejszym polskim sportowcem - fot. Tomasz Janus / sportnaukowo.pl

Na ponad siedem milionów złotych wyceniana jest wartość reklamowa polskich sportowców, którzy znaleźli się w rankingu miesięcznika Forbes "100 najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu". W rankingu uwzględnionych zostało 16 sportowców. Pierwsze miejsce zajął piłkarz Robert Lewandowski. Piłkarze są też najliczniejsza grupą sportowców. W rankingu znalazło się siedmiu przedstawicieli tej dyscypliny sportu.

Robert Lewandowski zwyciężył nie tylko wśród sportowców, ale w całym rankingu. Zdaniem ekspertów jest to obecnie najcenniejsza gwiazda polskiego show-biznesu. Biorąc pod uwagę, że "Lewy" został właśnie graczem Bayernu Moniachium i już zachwyca w meczach sparingowych, jego wartość powinna tylko rosnąć. Pewnym mankamentem może być fakt, że Lewandowski do sukcesów klubowych nie dokłada sukcesów w reprezentacji Polski. Nie powinno mieć to jednak zbyt dużego znaczenia. Reprezentacja rozgrywa rocznie góra kilkanaście meczów. W klubie w tym czasie Lewandowski rozegra kilkadziesiąt meczów, które w przypadku Ligi Mistrzów, będą zdecydowanie bardziej popularne niż mecze biało-czerwonych.

Najcenniejsi polscy sportowcy 2014 r. - źródło: Forbes
Najcenniejsi polscy sportowcy 2014 r. - źródło: Forbes
Warto zwrócić uwagę, że w rankingu znalazło się dwóch byłych sportowców. O ile Jerzy Dudek karierę zakończył niedawno, to Zbigniew Boniek od wielu lat nie jest już zawodowym piłkarzem. Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej cały czas pozostaje jednak łakomym kąskiem dla reklamodawców. Widoczne jest jednak, że atrakcyjność "Zibiego" spadła. Jeszcze rok temu Boniek zajmował 8. miejsce w rankingu. Obecnie jest 34. Wpływ na to ma fakt bycia prezesem PZPN. Sprawując tę funkcję trudno angażować się w reklamy. Nie bez znaczenia jest także fakt, że PZPN cały czas nie cieszy się popularnością. Zła opinia o związku, po części dotknęła też Bońka, który dokłada starań, by z PZPN zrobić nowoczesną organizację sportową.

Ranking Forbes po raz kolejny potwierdza także fenomen Piotra Żyły. Skoczek z Cieszyna znalazł się także w rankingu sportowców godnych zaufania "Przeglądu Reader’s Digest". Obecnie wartość reklamowa "Żyły" wyceniana jest na ponad 213 tys. zł. Skoczek ma już na swoim koncie udział w reklamach Samsunga i Lajkonika. Cały czas nie zdobył natomiast medalu mistrzostw świata oraz igrzysk olimpijskich. Jest jednak odbierany jako osoba wzbudzająca sympatię i pozytywne uczucia. Okazuje się, że to wystarcza, żeby stać się wartościowym dla reklamodawców.

Pełną wersję rankingu "100 najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu" można znaleźć na stronie http://100najcenniejszychgwiazd.forbes.pl/.
 


Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment