Reklama akcji "Kibicuj z Monte"
Brak Bartosza Kurka w siatkarskiej reprezentacji Polski na zbliżające się mistrzostwa świata, to nie tylko zaskoczenie dla kibiców, ale także problem dla producenta deserów Monte. Siatkarz włoskiego klubu Lube Banca Marche Macerata jest bowiem twarzą akcji #kibicujzmonte. Mimo braku głównego bohatera akcja przebiegała będzie jednak bez zmian.

Kurek z Monte współpracuje od dłuższego czasu. Już w 2012 r. pojawiał się w telewizyjnych reklamach razem ze swoim bratem Jakubem. Akcji towarzyszyło hasło "Możesz być kim chcesz".


Aktywność Kurka na rynku reklamowym nie może dziwić. Jak wynika z badania Sponsoring Monitor 2013/2014, które przeprowadził ARC Rynek i Opinia, Kurek jest najpopularniejszym siatkarzem w Polsce. Spontanicznie do jego znajomości przyznaje się 13,4% osób badanych. Po dodaniu do tego znajomości wspomaganej, siatkarza zna 30,2% respondentów.  Popularność wynika zaś w sukcesów, które sportowiec odnosił z reprezentacją Polski.

Kurek w rozgrywanym w Polsce siatkarskim mundialu jednak nie wystąpi. Oficjalna wersja absencji to słabsza forma. Ale siatkarski światek pełen jest informacji, że siatkarz pokłócił się z trenerem reprezentacji. W tej sytuacji Stéphane Antiga Kurka w kadrze po prostu nie widział. Mimo takiego obrotu sprawy, Monte nie wycofało się ze swojej akcji reklamowej.

Taka decyzja jest jak najbardziej logiczna. Kurek z Monte związany jest od kilku lat. Nagła zmiana twarzy kampanii byłaby więc przekreśleniem korzyści, które przyniosła ona wcześniej. Dodatkowo duże znaczenie ma fakt, że siatkarze są mniej popularni od np. piłkarzy. Mistrzostwa świata będą zaś transmitowane tylko w płatnych kanałach. Duża część kibiców może więc po prostu nie zauważyć, że Bartosz Kurek nie znalazł się w kadrze na mundial.

Reklama z Bartoszem Kurkiem - fot. Tomasz Janus / sportnaukowo.pl
Reklama z Bartoszem Kurkiem - fot. Tomasz Janus / sportnaukowo.pl
Sprawa Kurka i Monte pokazuje także, że angażowanie do reklam znanych osób, zawsze niesie za sobą ryzyko. W przypadku sportowców dotyczy ono m.in. nieobecności w wielkiej imprezie. Tak jest w tym przypadku, ale Kurek mógłby przecież wypaść z gry z powodu np. kontuzji. Ta zawsze może bowiem dosięgnąć sportowca. Nie jest to jednak bardzo duże niebezpieczeństwo dla marki. Dużo większym zagrożeniem dla marki byłby fakt, gdy jej twarz zasłynęłaby z np. niewłaściwego zachowania pod wpływem alkoholu, kontrowersyjnych wypowiedzi lub publicznej bójki.

Zagrożenie te dotyczą jednak nie tylko sportowców. Związane są one z wszystkimi osobami publicznymi, które występują w reklamach. Przewidywalność i brak nieakceptowalnych społecznie zachowań oraz poglądów, jest ważnym elementem przy wyborze takiej gwiazdy. Nie może więc dziwić fakt, że w rankingu 100 najcenniejszych gwiazd show biznesu, czołowe miejsca zajmują osoby, które można uznać właśnie za przewidywalne.

Kurek mecze mistrzostw świata obejrzy spoza siatkarskiego parkietu. Ale nie będzie jedynym polskim siatkarzem, który nie zagra, a w reklamach wystąpi. Biedronka organizuje bowiem konkurs, w którym nagrodą jest oglądanie meczu razem z Piotrem Gruszką. Były reprezentant Polski występy w kadrze zakończył w 2011 r. Aktywność byłych sportowców w reklamach nie jest jednak czymś nadzwyczajnym. Wiedzą coś o tym Jerzy Dudek i Zbigniew Boniek.



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment