Logo serwisów Facebook oraz Twitter
Coraz większa grupa miłośników sportu nie wyobraża sobie śledzenia zmagań sportowców bez równoczesnego wyrażania swoich opinii o oglądanych zawodach w serwisach społecznościowych. Facebook i Twitter są już mediami, które towarzyszą nam podczas ważnych wydarzeń masowych. Nie inaczej było podczas mistrzostw świata  w piłce nożnej.

Omawiając relacje na żywo, które prowadzone były na polskich stronach internetowych w czasie mistrzostw świata w piłce nożnej, zwracałem uwagę, że w wielu przypadkach serwisy internetowe wykorzystują media społecznościowe do wzbogacenia swoich relacji. Wybór spośród treści z mediów społecznościowych jest bardzo bogaty. Potwierdzają to dane, które zaprezentowali przedstawiciele serwisów Facebook oraz Twitter.

Ponad 88 mln osób było aktywnych na Facebook w czasie finału mistrzostw świata
Ponad 88 mln osób było aktywnych na Facebook w czasie finału mistrzostw świata
Biuro prasowe serwisu Facebook informuje, że podczas finałowego meczu mistrzostw świata Argentyna - Niemcy niemal 88 milionów użytkowników serwisu dokonało blisko 280 milionów interakcji (postów, komentarzy, polubień) związanych z meczem. Tym samym pobity został rekord 245 milionów interakcji, które miały miejsce podczas lutowego finału rozgrywek Super Bowl. Warto zwrócić uwagę, że również było to wydarzenie sportowe.

Momenty największej aktywności kibiców na Facebook w czasie finału mistrzostw świata
Momenty największej aktywności kibiców na Facebook w czasie finału mistrzostw świata
Pięć najbardziej gorących momentów na Facebook w związku z finałowym meczem mistrzostw świata to: końcowy gwizdek meczu, strzelenie gola przez Mario Götze, przestrzelony rzut wolny przez Leo Messiego w ostatniej minucie meczu, odbiór złotej piłki przez Leo Messiego, gol z pozycji spalonej dla Argentyny po strzale Gonzalo Higuaína.

W ciągu miesiąca wysłano 672 mln tweetów #WorldCup2014
W ciągu miesiąca wysłano 672 mln tweetów #WorldCup2014
Swoimi danymi pochwalił się także Twitter. Podczas całego turnieju napisanych zostało 672 miliony tweetów #WorldCup2014. Największą popularnością cieszył się półfinałowy mecz turnieju pomiędzy Niemcami a Brazylią. W jego trakcie wysłanych zostało 35,6 miliona tweetów. Pod względem tweetów wysłanych w ciągu jednej minuty bezkonkurencyjny był moment ostatniego gwizdka sędziego podczas finałowej potyczki Niemców z Argentyną. Wysłanych zostało wówczas 618 725 tweetów.

Finał mistrzostw świata komentowali kibice na niemal całym świecie
Finał mistrzostw świata komentowali kibice na niemal całym świecie
Powyższy wykres pokazuje, że finałowy mecz mistrzostw świata w piłce nożnej rozgrzewał i skłaniał do dzielenia się swoimi komentarzami na Twitterze fanów z niemal całego świata. Symptomatyczne są jednak pustki w wielu rejonach Afryki, Rosji oraz Kanady.

Dane dostarczone przez serwisy Facebook i Twitter pokazują jak dalece zmienił się sposób konsumowania wielkich wydarzeń sportowych. Jeszcze kilka lat temu kibic obserwujący zawody sportowe w telewizji, mógł się podzielić swoją opinią tylko z osobami, które były w jego pobliżu. Dziś w ciągu kilkudziesięciu sekund jego pogląd może obiec niemal cały świat. Taka łatwość wyrażania opinii, skłania do dzielenia się nimi. Internet spowodował, że sport stał się już rzeczywistością w pełni globalną. Serwisy społecznościowe dają zaś taką samą szansę wyrażania swojego zdania niemal każdemu użytkownikowi. Problemem pozostaje jednak fakt selekcji tak dużej ilości informacji na jeden temat oraz przedarcie się przez ich gąszcz ze swoim przekazem.

Szczegółowe informacje o aktywnościach kibiców w serwisie Facebook w czasie finału mistrzostw świata można znaleźć w tym miejscu. Szczegółowe informacje o aktywności kibiców w serwisie Twitter w czasie mistrzostw świata można znaleźć w tym miejscu.


Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment