Logo Telewizji Polskiej
Okres mistrzostw świata w Brazylii to czas dominowania w wynikach badań telemetrii przez Telewizję Polską. Z danych udostępnionych przez Nielsen Audience Measurement wynika, że jedenaście pierwszych meczów mundialu obejrzało ponad 30 milionów osób. Dwa mecze zebrały przed telewizorami ponad pięciomilionową widownię. Co ciekawe Polacy chętnie oglądają także mecze, które transmitowane są w środku nocy.

Największą popularnością w pierwszych dniach mistrzostw świata cieszył się mecz otwarcia Brazylia - Chorwacja. Spotkanie to oglądało blisko 5,5 miliona telewidzów. W czwartkowe popołudnie TVP 1 mogła się pochwalić blisko 50-procentowym udziałem w widowni telewizyjnej. Oznacza to, że połowa włączonych wówczas w Polsce telewizorów ustawiona była na popisy rodaków Neymara. Ponad pięciomilionową widownie zgromadził także mecz Hiszpania - Holandia.

Z danych NAM wynika, że najchętniej oglądane są mecze, które rozpoczynają się o godz. 21:00. Decyzja FIFA by dopasować godziny rozpoczęcia meczów do przyzwyczajeń kibiców w Europie, okazała się dobrym rozwiązaniem. Nieco mniej chętnie oglądane są mecze o godz. 18:00. Część potencjalnych widzów jest jednak wówczas w pracy lub dopiero dociera po pracy do domu.

Jak łatwo przewidzieć, najniższą oglądalność mają mecze, które rozgrywane są w nocy (początek meczu o 00:00 lub 03:00). Ale i tu oglądalność jest na wysokim poziomie. Wiele zależy zaś od rangi rywalizujących drużyn oraz... dnia tygodnia. Spotkanie Anglia - Włochy w nocy z soboty na niedzielę oglądało ponad 2,2 mln widzów.  Po raz kolejny okazuje się, że Polacy kochają piłkę nożną.


Poniżej szczegółowe wyniki oglądalności.

Oglądalność meczów Mistrzostw Świata 2014 r. - źródło: Nielsen Audience Measurement
Oglądalność meczów Mistrzostw Świata 2014 r. - źródło: Nielsen Audience Measurement
AMR - wielkość widowni danego programu (wyrażona jako liczba widzów); jest liczona na podstawie wszystkich minut programu
SHR % - udział w widowni telewizyjnej; określa jaka część osób, które w danym czasie oglądały telewizję było widzami danego programu
Wyniki oglądalności za: http://media2.pl



Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment