Wielka impreza sportowa jaką są mistrzostwa świata w piłce nożnej musi mieć logotyp. Znak, który pojawia się na wszystkich pamiątkach związanych z daną imprezą. Znak, który organizatorom oraz FIFA pozwala zarabiać duże pieniądze na kibicach, którzy spoglądając na swoje zakupy, chcą wspominać wspaniałe chwile, towarzyszące zmaganiom najlepszych piłkarzy na świecie. Od blisko pół wieku logo towarzyszy więc piłkarskim mistrzostwom świata.
O pierwszym logotypie, który towarzyszył mistrzostwom świata w piłce nożnej, możemy mówić od roku 1966. Największa piłkarska impreza świata zawitała wówczas do ojczyzny futbolu, czyli Anglii. Wcześniej mistrzostwa świata określonego logo nie miały. Zastępował je plakat, który zapraszał na imprezę. Rok 1966 był okresem przejściowym, bo logo nieco przypominało plakat. W 1970 r. mistrzostwa zawitały do Meksyku i miały już swoje logo. Od tego czasu organizowane co cztery lata turnieje mają swój znak rozpoznawczy. Kibice dążą do zakupu pamiątek z logo, a te - tylko dlatego, że są oznaczone oficjalnym symbolem - kosztują zdecydowanie drożej niż takie same produkty, które oficjalnego symbolu nie mają.
Zapraszam na małą podróż w czasie. Poniżej wszystkie oficjalne loga mistrzostw świata od 1966 r. do 2014 r.
1966 r. Anglia
1970 r. Meksyk
1974 r. Niemcy
1978 r. Argentyna
1982 r.Hiszpania
1986 r. Meksyk
1990 r. Włochy
1994 r. Stany Zjednoczone
1998 r. Francja
2002 r. Korea Południowa i Japonia
2006 r. Niemcy
2010 r. Republika Południowej Afryki
Brazylia 2014 r.

Blogger Comment
Facebook Comment