Jak zrobić reklamę o imprezie sportowej, nie będąc jej sponsorem?

Reklamy RTV Euro AGD w Warszawie - fot. Tomasz Janus / sportnaukowo.pl
Oficjalni sponsorzy wielkich imprez sportowych wykładają grube miliony euro, żeby wydarzenia sportowe wykorzystać do promocji swojej marki. Firmy, które oficjalnymi sponsorami nie są, mają jednak swoje sposoby, żeby także zarobić na kibicowskiej miłości do sportu. W ostatnich tygodniach możemy przekonać się o tym sami, bo odwołania do mistrzostw świata w piłce nożnej w Brazylii w swoich reklamach wykorzystuje sieć sklepów RTV Euro AGD.

Igrzyska olimpijskie, mistrzostwa świata i mistrzostwa Europy w piłce nożnej to doskonały czas do zachęcenia kibiców do kupna nowego - zazwyczaj większego i droższego - telewizora. W końcu zdecydowania większość fanów sportowe zmagania obejrzy tylko na ekranach telewizorów. W przeszłości pojawiła się nawet promocja, w której sprzedawcy gwarantowali, że zwrócą pieniądze wydane na telewizor. Warunek był tylko jeden - reprezentacja Polski miała zdobyć mistrzostwo świata. Sieć sklepów, która przedstawiła taką ofertę nie ryzykowała więc zbyt wiele.

Na sprzedaży telewizorów zarobić chcą jednak nie tylko ich producenci, którzy jednocześnie są sponsorami np. mistrzostw świata w piłce nożnej. Natłok informacji związanych z tą imprezą jest tak duży, że kreuje doskonałą szansę na wzrost sprzedaży produktów również w przypadku firm, które sponsorami mistrzostw świata wcale nie są. Mało kto będzie zwracał bowiem uwagę czy reklamie towarzyszy logo mundialu i informacja, że reklamodawca jest jego oficjalnym sponsorem. Bardziej od tego liczy się wpisanie się w atmosferę związaną z imprezą sportową i zbudowanie skojarzenia z nią.

Elementy te wykorzystuje w swojej ostatniej kampanii reklamowej sieć sklepów RTV Euro AGD. Od kilkunastu dni trudno przejść kilka kroków, by nie trafić na reklamy zachęcające do kupna telewizora we wspomnianej sieci sklepów. I choć reklamy o mistrzostwach świata w piłce nożnej nawet nie wspominają, to odbiorca i potencjalny klient doskonale wie, o co chodzi. 

Euro RTV AGD wykorzystuje mistrzostwa świata do sprzedaży telewizorów - fot. Tomasz Janus / sportnaukowo.pl

Reklamy RTV Euro AGD zbudowane są w oparciu o prosty schemat. Na billboardach są dwie pomalowane i krzyczące twarze. Okrzyk to słowo "Brasil!". Jedna twarz zawsze pomalowana jest w barwy narodowej flagi Brazylii. Druga twarz pomalowana jest w barwy flagi kraju, którego reprezentacja gra na brazylijskim mundialu. Pomiędzy dwoma przekrzykującymi się osobami istota przekazu - promocyjna oferta zakupu telewizora.

Reklama w żaden sposób nie wskazuje wprost na mistrzostwa świata w piłce nożnej. Tematyka ta jest obecna jednak w mediach i dla odbiorcy wiedza o fakcie rozgrywania mundialu w Brazylii jest czymś oczywistym. W bardzo dobry sposób reklamodawca wykorzystał tę wiedzę i stworzył reklamę, która ma ułatwioną drogę dotarcia do odbiorcy. A przy okazji po raz kolejny potwierdzone zostało, że nie trzeba być oficjalnym sponsorem imprezy sportowej, żeby wykorzystać ją do reklamy swoich produktów. Oczywiście nie wprost i bez wykorzystania loga mundialu, ale efekt jest taki sam. A ponieważ RTV Euro AGD rzuciło na rynek bardzo dużą liczbę nośników reklamowych, dla części osób to właśnie ta firma będzie kojarzyła się z Brazylią i piłką nożną. Przynajmniej na czas mistrzostw świata. I co najważniejsze - dzięki odwołaniu się do mundialu RTV Euro AGD ma dużą szansę na zwiększenie poziomu sprzedaży telewizorów. A o to przecież w tym wszystkim chodzi.


Print Friendly and PDF

Tomasz Janus

Sportowy fanatyk, który łączy pasję kibicowania i uprawiania nauki. Nieustannie poszukuje odpowiedzi na pytanie jak działa świat sportu, nauki, kibiców i biznesu. Więcej
    Blogger Comment
    Facebook Comment